Μαθηματικά - Δ΄ Δημοτικού

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία που διέπει το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθηματικών του Δημοτικού Σχολείου, σκοπός της διδασκαλίας είναι οι μαθητές:

Να μπορούν να απαγγέλλουν, να διαβάζουν, να γράφουν και να διατάσσουν αριθμούς μέχρι το 1.000.000. Να εκτελούν τις πράξεις της πρόσθεσης, της αφαίρεσης, του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης φυσικών αριθμών που δεν ξεπερνούν το 1000. Να εξασκηθούν στις πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς και δεκαδικά κλάσματα. Να εξασκούνται στη μέτρηση μήκους, επιφάνειας, χρόνου, χρήματος, μάζας και διαισθητικά της χωρητικότητας. Να εξασκηθούν σε απλές μετατροπές μονάδων μέτρησης και να μπορούν να εκτελούν προσθέσεις και αφαιρέσεις με συμμιγείς αριθμούς. Να διαπιστώνουν την ύπαρξη απλών αριθμητικών και γεωμετρικών μοτίβων. Να εξασκούνται με τη βοήθεια οργάνων στην χάραξη παράλληλων και κάθετων ευθειών και στο σχεδιασμό γεωμετρικών σχημάτων. Επίσης στον υπολογισμό περιμέτρου απλών σχημάτων. Να κατανοήσουν διαισθητικά την έννοια του εμβαδού. Να εξασκηθούν στην κατασκευή συμμετρικών σχημάτων ως προς άξονα σε τετραγωνισμένο χαρτί. Να εξασκούνται στη συλλογή, οργάνωση, αναπαράσταση και ερμηνεία ερευνητικών δεδομένων. Να γνωρίσουν την έννοια της πιθανότητας

Από το Βιβλίο Δασκάλου των Μαθηματικών Δ΄ Δημοτικού

Α΄ Ενότητα - Κεφάλαια 1 - 7

Στόχοι ενότητας:

  • Εμπέδωση και επέκταση των γνώσεων για τους αριθμούς μέχρι το
    10.000.
  • Η Παρουσίαση των αριθμών μέχρι το 20.000.
  • Η Επανάληψη και επέκταση των γνώσεων για τα επίπεδα σχήματα.
  • Η Εισαγωγή στη διαχείριση προβλήματος.

Κεφάλαια:

  • 1ο Θυμάμαι ότι έμαθα από τη Γ' τάξη
  • 2ο Διαχειρίζομαι αριθμούς ως το 10.000
  • 3ο Γνωρίζω τους αριθμούς ως το 20.000
  • 4ο Αναλύω και συγκρίνω αριθμούς ως το 20.000
  • 5ο Μαθαίνω για τα πολύγωνα
  • 6ο Οργάνωση δεδομένων και πληροφοριών
  • 7ο Αξιολογώ και οργανώνω πληροφορίες

Στόχοι ενότητας:

  • Η Επανάληψη και επέκταση των γνώσεων για τις 4 πράξεις και τις ιδιότητές τους.
  • Η Διαχείριση και επίλυση προβλήματος.

Κεφάλαια:

  • 8ο Προσθέτω και αφαιρώ
  • 9ο Πολλαπλασιάζω με διάφορους τρόπους
  • 10ο Επιλύω προβλήματα
  • 11ο Πολλαπλασιάζω και διαιρώ
  • 12ο Διαιρώ με διάφορους τρόπους
  • 13ο Τέλεια και ατελής διαίρεση
  • 14ο Διαχειρίζομαι προβλήματα

Γ΄ Ενότητα - Κεφάλαια 15 - 20

Στόχοι ενότητας:

  • Εμπέδωση των γνώσεων για τους δεκαδικούς αριθμούς με 2 δεκαδικά ψηφία και τα δεκαδικά κλάσματα.
  • Η Μετρήσεις μήκους μάζας, χρήματος.
  • Η Εμφάνιση του 3ου Δεκαδικού ψηφίου.
  • Η Εμφάνιση των συμμιγών και των δεκαδικών κλασμάτων στο πλαίσιο των μετρήσεων.
  • Οι Προβληματικές καταστάσεις με δεκαδικούς αριθμούς με 2 δεκαδικά ψηφία.

Κεφάλαια:

  • 15ο Θυμάμαι τους δεκαδικούς αριθμούς
  • 16ο Νομίσματα και δεκαδικοί αριθμοί
  • 17ο Μετρώ και εκφράζω το μήκος
  • 18ο Μετρώ το βάρος
  • 19ο Προσθέτω και αφαιρώ δεκαδικούς αριθμούς (1)
  • 20ο Προσθέτω και αφαιρώ δεκαδικούς αριθμούς (2)